Onze huisregels

Omdat wij uitsluitend in een groepsopvang werken zijn alle gasten geselecteerd op basis van onze ‘huisregels’, maar ook op basis van lichaamstaal, gedrag en stresssignalen. Elke gast heeft een intake gehad met de daarbij behorende proef momenten.

Helaas zijn wij genoodzaakt geweest om huisregels vast te stellen, dit door de ervaringen die wij afgelopen jaren hebben opgedaan met de opvang van gasten. Het welzijn van de hond staat centraal en als wij deze niet kunnen waarborgen past uw hond niet in onze opvang.

Let op: het kan altijd voorkomen dat uw hond in een later stadium alsnog niet meer naar onze opvang kan komen door verandering van gedrag, lichaamstaal en stresssignalen. Een andere reden kan zijn de ouder wordende hond.  

Uw hond komt op in-actief als de laatste boeking langer dan 12 maanden geleden is. Voor u weer gebruik kan maken van onze opvang dient de hond eerst overnieuw voor een intake te komen. 

De hond

  • Staat open voor contact en is sociaal ten opzichte ons begeleiders en soortgenoten
  • Bezit een grote mate van zelfstandigheid en kent geen (extreme) angsten om alleen te zijn
  • Zet geen agressie in tijdens sport en spel, valt niet uit naar soortgenoten, is niet bezitterig en vernielt niet
  • Veroorzaakt geen overlast door veelvuldig overmatig te blaffen, te piepen of te janken tijdens de buiten momenten of gedurende de rust momenten
  • De reu markeert niet in de binnen ruimtes
  • Is ouder dan 6 maanden
  • De buitenlandse hond is langer dan 6 maanden aaneengesloten bij u
  • Is uw hond langer dan 1 jaar niet bij ons geweest wordt er eerst overnieuw een intake ingepland
  • Komt uw hond niet regelmatig in onze opvang is het verplicht om voorafgaande logies een aantal maal in de dagopvang te verblijven, hoe vaak is afhankelijk van uw hond en wat uw hond laat zien tijdens de dagopvang
  • Intacte teefjes kunnen vlak voor, tijdens en 3 weken na de loopsheid niet bij ons verblijven. Mocht het voorkomen dat uw teef hier loops wordt rekenen wij 150% van de reguliere prijs en moet u er rekening mee houden dat uw hond regelmatig op rust gaat en veel alleen zal zijn
  • Het verblijf

    • Geef ten aller tijde contact gegevens door in geval van nood
    • Het verblijf in onze opvang kan ter aller tijde worden opengebroken als het welzijn van uw hond in gedrang komt, u wordt dan verzocht de hond op te halen
    • De hond heeft een geldig vaccinatieboekje met daarin de benodigde vaccinaties, honden zonder vaccinatieboekje of met niet geldige vaccinaties worden geweigerd, het vaccinatieboekje dient bij elk verblijf fysiek aanwezig te zijn
    • Kennelhoest vaccinatie: uw hond mag minimaal 72 uur niet bij ons verblijven
    • De hond is vrij van vlooien, teken en wormen; indien ongedierte aanwezig worden hier behandel kosten per individu doorberekend aan de eigenaar van de hond
    • Indien veterinaire zorg nodig is, worden de gemaakte uur kosten en gereden kilometers doorberekend aan de eigenaar, wij bezoeken uitsluitend onze eigen dienstdoende dierenartsen
    • De hond is opgenomen in uw WA-verzekering. Iedere eigenaar is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen hond op welke manier dan ook

    In- en uitchecken

    • U kunt de hond enkel in- en uitchecken in de daarvoor bestemde tijdsblokken
    • Is uw hond na 09:30 nog bij ons aanwezig dan kunt u de hond aan het einde van de dag in de daarvoor bestemde tijdsblokken ophalen
    • Is uw hond niet opgehaald binnen een half uur na sluitingstijd in de middag dan blijft uw hond bij ons overnachten en kan worden opgehaald de volgende dag in de daarvoor bestemde tijdsblokken. Zondag uitgezonderd.

       

    Aanbetaling, wijzigingen & annuleren

    • Bij logies langer dan 3 overnachtingen buiten het hoogseizoen* om wordt aanbetaald met 30%, na betaling is uw reservering definitief
    • Uw logies reservering kunt u kosteloos eenmaal wijzigen daarna worden er administratie kosten per wijziging in rekening gebracht a €7,50
    • Bij annuleren logies langer dan 3 overnachtingen buiten het hoogseizoen* kijk hiervoor onze annuleringsvoorwaarden
    • Bij logies langer dan 2 overnachtingen in het hoogseizoen* wordt met 50% aanbetaald, na betaling is uw reservering definitief
    • Extra afgenomen diensten als activiteiten, vakantie toeslag, snacks, KVV, etc., worden achteraf gefactureerd per betaalverzoek
    • Uw logies reservering in het hoogseizoen* kunt u enkel wijzingen tot 6 weken voor aanvang. Voor wijzigingen binnen 6 weken voor aanvang die de verblijfsduur inkorten, u blijft voor de originele reservering betalen
    • Bij later brengen dan wel eerder ophalen van uw hond vindt geen restitutie plaats, u betaalt voor de door u gemaakte reservering
    • Aanbetaling intake deel 1 binnen het vastgestelde termijn, bij niet voldaan binnen gestelde termijn wordt de intake geannuleerd
    • Aanbetaling intake deel 2 binnen het vastgestelde termijn voor aanvang, bij het niet voldaan binnen gestelde termijn wordt de intake geannuleerd en uw account komt op in-actief

     

    De klant

    • U parkeert in de daarvoor bestemde plekken, u houdt er rekening mee dat er meer gasten in- dan wel uitchecken
    • U wacht op uw beurt bij het in- of uitchecken
    • U bent respectvol naar ons als eigenaren van het hotel en houdt u aan de huisregels
    • U ben respectvol naar de andere wachtende klanten
    • U houdt afstand van andermans honden
    • U wacht niet pal naast de deur of voor het raam i.v.m. schrik reactie of uitvallen van de hond die uitcheckt
    • Bij inchecken wacht uw hond in/bij de auto als er een andere klant binnen is

    *Hoogseizoen – wettelijk vastgestelde schoolvakanties noord.