Veel gestelde vragen

Via WhatsApp, Messenger, e-mail en telefonisch ontvangen wij vaak dezelfde vragen. Hieronder hebben we de meeste gestelde vragen op een rijtje gezet om een zo compleet mogelijk beeld te schetsen.

  1. Ik wil graag langskomen voor een kennismaking, kan dat?
    Jazeker, graag zelfs. Wij willen namelijk een zo goed mogelijk beeld laten zien van ons dierenpension. En dat kan alleen als u langs komt en het met eigen ogen bekijkt. Wel kunt u enkel op afspraak van dinsdag tot vrijdag langskomen voor een kennismaking. Uw hond komt met de kennismaking direct mee en verblijft die dag van 10:15 tot 15:45 bij ons.
  2. Kan ik de buitenverblijven, speelruimtes, kennels en huiskamers ook bekijken?
    Ja, dit kan mits de roedel rustig blijft. Is de roedel onrustig vanwege uw bezoek dan zullen we de ruimtes overslaan waar de roedel loopt.
  3. Wat kost een proefdag?
    Een proefdag van 10:15 tot 15:45 kost €18,50, voor een proefnacht komt daar €2,50 bij. De prijs voor een proefdag ligt hoger dan de reguliere prijs voor dagopvang. Dit komt omdat een nieuwe hond extra begeleiding nodig heeft.
  4. Kan ik bij jullie stagelopen?
    Helaas kan dit (nog) niet. Wij zijn (nog) geen gecrediteerd stage bedrijf.
  5. Mijn hond krijgt dieetvoeding, gaat dit samen met een verblijf in het pension?
    Als uw hond dieetvoeding krijgt dan is het van groot belang dat u uw eigen voer meeneemt voor het verblijf. Geef ook extra mee vanwege het hoge(re) energie verbruik.
  6. Wat als blijkt dat mijn hond niet in jullie concept past?
    Mocht het zo zijn dat uw hond niet in ons concept past dan zullen wij u contacten en verzoeken uw hond spoedig op een afgesproken tijdstip te halen. Bij het ophalen zullen wij uitgebreid met u bespreken waarom uw hond niet in ons concept past. De kosten die aan een proefdag verbonden zijn worden ter plekke voldaan.
  7. Wie is er aansprakelijk voor ongevallen veroorzaakt door mijn hond tijdens het verblijf in jullie pension?
    In de wet staat dat te allen tijde de eigenaar van de hond aansprakelijk is voor het gedrag. Meer hierover kunt u lezen in onze Algemene voorwaarden.
  8. Mijn teefje is net loops geworden of geweest vlak voor ik op vakantie ga, kan ze wel komen?
    In principe kan de hond dan niet komen vanwege de onrust die dat geeft in de roedel, maar we begrijpen ook dat de vakantie geboekt is en u er graag even tussen uit wil. Voor loopse teefjes rekenen wij 150% van de reguliere prijs. Dit vanwege de extra werkzaamheden die wij vanwege uw hond hebben.
  9. Mijn reu is niet gecastreerd, kan hij wel komen?
    Nee, binnen dierenpension Excellent is geen ruimte voor volwassen volle reuen. Pups en reuen tot een jaar zijn wel welkom. Bij jong volwassen reuen kijken we samen hoe lang de hond kan blijven komen. Voor meer informatie hier over klik hier.
  10. Mijn hond is erg dominant, kan de hond wel komen?
    Op voorhand sluiten wij geen honden uit op basis van gedrag. Het is erg goed mogelijk dat uw hond zich compleet anders gedraagt in de roedel dan wat uw hond thuis doet. Uw hond komt dus gewoon proefdraaien in onze roedel voordat wij een gedegen besluit nemen.
  11. Mijn hond eet klaar vers vlees (KVV), kan ik dit meenemen?
    Het is geen probleem om uw hond tijdens het verblijf bij ons vers vlees te blijven voeren. Wij beschikken over een grote vriezer waar het voer van uw hond in bewaard kan worden tijdens het verblijf. Tevens kunt u ook gebruik maken van ons eigen KVV, per voermoment wordt dan €1,- extra in rekening gebracht.
  12. Mijn hond eet veganistisch, kan hier rekening mee gehouden worden?
    Jazeker, geef dan voldoende eigen voeding mee, ook wat extra gezien het hoge(re) energie verbruik tijdens het verblijf.
  13. Mijn hond krijgt medicatie, is dit een probleem?
    Nee zeker niet, gezien de aanwezige (para)veterinaire en holistische kennis is dat geen enkel probleem. Let wel op dat u voldoende medicatie meegeeft en het liefst in de originele verpakking.
  14. Wat gebeurd er als mijn hond ziek wordt of iets overkomt tijdens het verblijf?
    Wij staan in direct contact met onze eigen dienstdoende dierenarts. Als het een spoedgeval betreft, kunnen wij te allen tijde daar terecht of wij vragen om een huisbezoek. Zorg er voor dat uw eigen dierenarts op de hoogte is dat uw hond bij ons verblijft, mocht het dan nodig zijn dat wij de dierenarts moeten bezoeken om wat voor reden dan ook, dan kunnen wij eerst uw eigen dierenarts vragen om de gegevens van uw hond door te sturen naar onze dienstdoende dierenarts. Zo heeft de dienstdoende dierenarts direct de juiste informatie over uw hond voorhanden. Speelt er iets waarvan wij vinden dat uw hond een dierenarts zou moeten zien, maar wat geen spoed is, dan overleggen wij dit met u. U kunt dan bepalen of u zelf naar uw eigen dierenarts gaat of dat wij met uw hond naar onze dierenarts gaan. De kosten die voortvloeien uit een dierenarts bezoek komen voor rekening van de eigenaar. Tevens worden er extra kosten in rekening gebracht voor de gereden kilometers en de gemaakte uren.
  15. Ik wil niet dat mijn hond op Facebook wordt geplaatst, kan dat?
    Uiteraard respecteren wij uw keuze. Geef dit dan aan tijdens de proefdag of tijdens het maken van de reservering.
  16. Ik betaal 2 dagen maar heb mijn hond maar 24 uur gebracht.
    Dat kan kloppen. De dag van brengen en de dag van halen worden in rekening gebracht, inclusief de overnachting.
  17. Ik geef mijn eigen voer mee, blijft de prijs hetzelfde?
    Ja, de prijs blijft hetzelfde. Er wordt geen korting gegeven.
  18. Hoe veilig is jullie concept voor mijn hond?
    Wij doen ons uiterste best om uw hond zo veilig mogelijk op te vangen. Echter, het kan altijd gebeuren dat uw hond zich bezeert tijdens het spelen of door een correctie van een andere hond. Houd er dus rekening mee dat uw hond wat kan overkomen.
  19. Hoe houden jullie de honden in de gaten als jullie er niet zijn?
    Wij wonen en werken op dezelfde locatie. Doordat wij op dezelfde locatie wonen, zijn wij te allen tijde ter plaatse aanwezig indien er iets gebeurt. Wij denken na over een eventuele camera bewaking in de huiskamers om zo toch een oogje in het zeil te houden.
  20. Welke vaccinaties zijn verplicht bij jullie?
    Bij ons zijn de volgende vaccinaties verplicht: Hondenziekte, parvo en hepatitis. Ook met een geldige titerbepaling, voldoende onderbouwd, op de genoemde ziektes is uw hond van harte welkom. Rabiës, kennelhoest en ziekte van Weil zijn niet verplicht. Overleg altijd met uw eigen dierenarts.
  21. Het lukt mij niet om de hond voor de afgesproken ophaal tijd op te halen, wat nu?
    Het liefste hebben wij uiteraard dat de hond voor 18:00 wordt opgehaald, lukt dat niet dan horen wij dat graag telefonisch of via WhatsApp. Is de hond niet voor 18:59 opgehaald dan overnacht de hond bij ons en rekenen we daarvoor het logies tarief. De hond wordt dan de volgende dag opgehaald tijdens de ophaal uren.